منظور از تربیت پیش دبستانی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر در زمینه تعامل با کودکان در سنین قبل از ورود به مدرسه ابتدایی می باشد تا با فراهم کردن شرایط محیطی مناسب، زمینه های رشد و شکوفایی توانایی ها و ظرفیت های کودکان کشورمان را امکان پذیر سازد.

هدف از آموزش پیش از دبستان رشد همه جانبه و متعادل کودکان در زمینه های جسمی ، ذهنی ، عاطفی ، روانی و اجتماعی و اخلاقی است و هدف از تربیت مربیان آشنایی با اهداف برنامه ها و روشهای مناسب برای رشد جسمی و حرکت کودکان در سنین مختلف ، آشنایی روشهای مناسب برای رشد اجتماعی – اخلاقی و مذهبی کودکان در سنین مختلف است.

ضرورت و اهمیت برگزاری رشته کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی دانشگاه علمی کاربردی

١- اهمیت آموزش و تربیت دوران کودکی پیش از دبستان و تأثیر آن بر دوره های بعدی رشد کودک
۲- اهمیت کودکان به عنوان سازندگان آینده جامعه
٣- نیاز مهادهای کودک، کانون ها و انجمن های فعال در راستای حمایت کودکان، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به عنوان متولیان این رشته در جامعه
۴- وجود منابع و امکانات کافی و مورد لزوم در آموزش این رشته در جامعه
۵- بالا بودن فارغ التحصیلان مقطع کاردانی این رشته در برخی مراکز که خود باعث بالا بودن آمار متقاضیان شرکت در مقطع کارشناسی این رشته می شود.

قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان رشته کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی

الف – تجزیه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه
ب – برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی
پ – مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی
ت – بهبود و مستندسازی فرایندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیتها
ث – کارآفرینی، خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب و کار
ج – برقراری ارتباط موثر در محیط کار
چ – برنامه ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)
ح – برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای
خ – تصمیم سازی و تصمیم گیری بخردانه
د – تفکر نقادانه و اقتضایی
ذ- خلاقیت و نوآوری

قابلیت ها و توانمندی های فنی فارغ التحصیلان رشته کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی دانشگاه علمی کاربردی

-توانایی برقراری ارتباط با کودکان
-توانایی شناسایی مشکلات رفتاری و روانی کودکان
– مهارت در ساخت ابزار آموزشی ساده در کلاس و شناخت رسانه آموزشی و کاربرد آنها
– تهیه و تنظیم پرونده های کودکان
-توانایی مهارت در چیدمان محیط پیش دبستانی
– مهارت در آموزش محتوای برنامه درسی دوره پیش دبستانی
-توانایی ترتیب دادن مراسم در روزهای خاص
– مهارت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای کودکان
-توانایی برقراری ارتباط با والدین
-شرکت در جلسات کارکنان و گزارش دهی به مسئولین در رابطه با مشکلات کودکان
– مهارت ایجاد و نگهداری انگیزش در کودکان مهارت در به کارگیری روش های نوین آموزشی مهارت در رشد دادن خلاقیت نوآموزان
– مهارت در توجه به تفاوت های فردی در آموزش

مشاغل قابل احراز رشته کارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی دانشگاه علمی کاربردی

۱- مربی پیش دبستانی (شیرخوارگاه – مهدکودک- کودکستان و آمادگی)
۲- مدیریت داخلی و سرپرستی قسمت های مختلف مراکز پیش از دبستان
۳-دستیاری روانشناسان و مشاوران مراکز پیش دبستانی جهت رفع مشکلات خاص کودکان
۴- کارشناس آموزش و پرورش و همچنین سازمان بهزیستی
۵-کارشناس آموزش و برنامه ریزی کودکان

تحصیل بیش از 500.000 دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی

با تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی، بهترین‌ها رو برای خودتون بسازید.

[contact-form-7 id=”1944″ title=”Enquiry_Fa”]