رشته کاردانی حرفه ای مدیریت-امور اداری یکی از رشته های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی دانشگاه علمی و کاربردی است. رشته کاردانی حرفه ای مدیریت-امور اداری در ادامه مختصرا معرفی شده است.
به منظور بهبود دانش، مهارت و توانائی های شغلی در تمام رده های سازمان و افزایش بهره وری فعالیت های اجرائی و اداری کارکنان سازمان ها و دستگاه های اجرائی و بخش های دولتی و غیر دولتی، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در آن سازمان به ویژه نیروهای اجرائی و عملیاتی بسیار مؤثر و ضروری به نظر می رسد. دوره کاردانی حرفه ای مدیریت-امور اداری ناظر بر تربیت نیروی انسانی شاغل در سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی در سطح شغلی کاردانی است. تدوین کاردانی حرفه ای مدیریت-امور اداری علاوه بر اهداف آموزشی به دنبال دستیابی به اهداف زیر نیز می باشد:
– آشنائی رده هائی از نیروهای اجرائی و اداری در تشکیلات سازمان با وظایف مدیران (به ویژه برنامه ریزی و سازماندهی)
– کمک به مدیران در شناسائی و دستیابی به اهداف سازمان
– ارتقاء دانش و مهارت های لازم در سطح سازمان در انجام عملیات امور اداری
– حلقه ارتباطی بین مدیران، کارشناسان و دیگر کارکنان
قابلیت ها و توانمندی های فارغ التحصیلان دوره کاردانی حرفه ای مدیریت-امور اداری:
– شناخت وظایف و تشکیلات سازمان ها
– شناخت رده های اجرائی و اداری
– بودجه ریزی
– شناخت قراردادهای اداری
– انجام عملیات اداری
– انجام مکاتبات اداری
– رعایت و اجرای قوانین و مقررات اداری
انجام امور مربوط به بایگانی
مکاتبات اداری و دبیرخانه
مکانیزه کردن سیستم اداری و امور دفتری مربوط به مدیران
توانایی انجام امور مربوط به خدمات و پشتیبانی سازمان
فارغ التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می توانند در مشاغل زیر مشغول به کار شوند :
مسئول دبیرخانه
مسئول دفتر
کمک کارشناس امور اداری
مسئول بایگانی
مسئول کارگزینی
مسئول انبار