تعریف و هدف

یکی از مهمترین مزایای رشته مدیریت بیمه، بازار کار آن است. رشته مدیریت بیمه به طور مستقیم با صنایع و موسسات سر وکار دارد و به همین دلیل موسسات مختلف نیازمند متخصصان مدیریت بیمه هستند و همچنین دانشگاه های پذیرنده این رشته نسبت به بعضی از رشته های مدیریت کمتر است و بازار کار آن اشباع نشده است.
از سویی یکی از معایب این حوزه این است که بعضی از کسانی که در حوزه صنعت بیمه کار می کنند، در این رشته متخصص نیستند و با مدرک تحصیلی غیرمرتبط مشغول به کار هستند.

مزایای رشته

مزایای رشته مدیریت بازاریابی بیمه
بازار کار بسیار گسترده، ارتباط مستمر با صنایع و موسسات و تمامی ارگان های دولتی و خصوصی، حضور در سمت‌های میانی و بالایی مدیریت در سازمان‌های بیمه‌ای و صنف بیمه کشور، نیاز صنایع و موسسات به متخصصان مدیریت بیمه، راه‌اندازی دفاتر نمایندگی و یا کارگزاری، بهینه‌سازی شبکه فروش به لحاظ ارائه خدمات مشاوره به اقشار مختلف خاصه بیمه‌گذاران از مزایای این رشته است.

وظایف کارشناس مدیریت بیمه

مشاوره در حوزه بیمه، انجام امور مربوط به صدور، انجام امور مربوط به تسویه خسارات، انجام امور مربوط به حسابداری شعب، سرپرستی و یا معاونت واحدهای تابعه صنعت بیمه را می‌توان از جمله وظایف کارشناسان مدیریت بیمه در استان ذکر کرد.

رشته مدیریت بیمه برای چه کسانی مناسب است؟

اولین شرط انتخاب مدیریت بیمه علاقه به مباحث مدیریتی و بیمه است. همچنین دانشجویان این رشته باید از قدرت بالای تجزیه و تحلیل اقتصادی برخوردار باشند.
روابط عمومی و توانایی برقراری ارتباط با مشتریان شرط دیگری برای موفقیت در رشته مدیریت بیمه و بازاریابی است و دانشجویان رشته مدیریت بیمه باید ریسک پذیر باشند و از نوسانات بازار و سود و زیان ها نترسند.